Jungman prosto z Czech kolejnym uczestnikiem pikniku.

2019-05-14 //Wstecz
Jungman prosto z Czech kolejnym uczestnikiem pikniku.Kolejnym gościem pikniku jest Casa - 1.131E Jungman i Czeski pilot Jan Rudzinskyj.
Piękna sylwetka piękny kolor wspaniale komponujący się na niebie Podhala. To własnie Jungman

Kolejnym gościem pikniku jest Casa - 1.131E Jungman i Czeski pilot Jan Rudzinskyj.
W 1933 roku w nowo założonej niemieckiej wytwórni lotniczej Bücker-Flugzeugbau GmbH, główny konstruktor tej firmy Anders Anderson opracował samolot szkolno-akrobacyjny przystosowany do szkolenia podstawowego pilotów, który oznaczono jako Bücker Bü 131 Jungmann. Oblotu prototypu samolotu dokonano w dniu 27 kwietnia 1934 roku.

Samolot ten spełniał założone wymagania i rozpoczęto jego produkcję seryjną, przy czym w samolotach seryjnych zastosowano mocniejszy silnik. Samolotem tym zainteresowały się cywilne szkoły lotnicze i Luftwaffe. W krótkim czasie stał się on podstawowym samolotem szkolnym w lotnictwie niemieckim.

Samolotem tym zainteresowały się również inne kraje, zakupując zarówno gotowe samoloty, jak również zakupując licencje na ich budowę. Licencje zakupiły: Szwajcaria, Japonia, Hiszpania, Węgry i Czechosłowacja.

W toku dalszej produkcji powstawały kolejne wersje samolotu, które w zasadzie różniły się jedynie rodzajem silnika. Wersje samolotu powstawały również w krajach, które zakupiły licencję na ich produkcję. Produkcja seryjna samolotów trwała w Niemczech do 1945 roku, natomiast w Czechosłowacji produkowano jeszcze ich licencyjną wersję w latach pięćdziesiątych XX wieku. Łącznie wyprodukowano około 5000 samolotów tego typu (w tym około 2000 na podstawie licencji).


Atrakcje
Program
Darowizna
Wolontariat
Akredytacje
Stoiska handlowe
Loty widkokowe
Lokalizacja
Prasa
Kamera nowotarski piknik lotniczy
Spot
Bannery
PATRONAT HONOROWY


SPONSOR STRATEGICZNY
SPONSOR GŁÓWNY
SPONSORZY
WSPÓŁPRACA
PATRONAT MEDIALNY